ပိန္မွျဖစ္မယ္ (မုိးမုိး-အင္းလ်ား) - Zezawar-Sarpay

Breaking

Friday, 8 February 2019

ပိန္မွျဖစ္မယ္ (မုိးမုိး-အင္းလ်ား)


ပိန္မွျဖစ္မယ္
♦♦♦♦♦ မိုးမိုး (အင္းလ်ား)

ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ လုပ္ရမည့္ အလုပ္ေတြ အတြက္ စိတ္ေစာၿပီး ညက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့။ ထို အိပ္မေပ်ာ္ျခင္းကပင္ ယေန႔မနက္ အလုပ္ေတြကို ဖင့္ေႏွးေစသည္။ အိပ္ေရး မဝသျဖင့္ ေခါင္းထဲက မၾကည္လင္။ ခုနစ္နာရီ ထိုးၿပီ။ ဆက္အိပ္ေနလို႔လည္း မျဖစ္ေတာ့။ အိပ္ရာကို တစ္လက္စတည္း သိမ္း။ မ်က္ႏွာမသစ္မီ ေရေႏြးအိုး အရင္ တည္ထားသည္။ ညက ေဆးေၾကာထားေသာ လွ်ပ္စစ္ ထမင္းအိုးထဲ ဆန္ထည့္ေဆး။ ေရတစ္ဆခြဲ ျခင္ထည့္။ ခလုတ္ဖြင့္။ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားသည္ အလုပ္ကို တြင္က်ယ္ေစ၏။ တီထြင္သူမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ဖြယ္ ေကာင္းေလစြ။

ေရခ်ိဳး သန႔္စင္ၿပီး သနပ္ခါး လိမ္းရင္း စဥ္းစားသည္။ သည္လအတြက္ ဝတၳဳရွည္ တစ္ပုဒ္ ရၿပီး တစ္ပုဒ္ လိုေသးသည္။ ေရရွည္မွာ ဝတၳဳရွည္ ႏွစ္ပုဒ္ အျမဲရဖို႔ လြယ္ပါ့မလား။

အတို ေလးပုဒ္မွာ အခ်စ္ဝတၳဳ ႏွစ္ပုဒ္ ပါေစခ်င္သည္။ ဘဝ ႏွစ္ပုဒ္၊ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညီေစခ်င္သည္။ ကိုယ္ႀကိဳက္တာေတြခ်ည္း မလုပ္နဲ႔ ဟူေသာ သတိေပး စကား အခ်ိဳ႕ကို ၾကားေယာင္လာသည္။ ဘယ္ေတာ့မွ အယ္ဒီတာ မလုပ္ဘူး ဆိုေသာ ေဝဖန္သံလား၊ အျပစ္တင္သံလား ၾကားေယာင္သည္။ ေစတနာ စကားပဲ ထားပါေတာ့။ နားေထာင္ရင္း ရယ္ေနရသည္။ ထြက္သမွ် မဂၢဇင္းေတြ ဒိုင္ခံဖတ္ရင္း စိတ္လိုလက္ရသည့္ အခါ စာထေရးရင္း ပန္းပင္ေလးေတြ စိုက္ရင္း ကမၻာက်ဥ္းေလး ထဲမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ခဲ့ရာက ျပင္ပကို ေခါင္းျပဴထြက္ျခင္း။

မမဦးက ပုစြန္ခ်ဥ္ ႀကိဳက္တယ္။ ဒီေန႔ ေသာၾကာေန႔။ မမေဌးက အသက္သတ္လြတ္။ ပုန္းရည္ႀကီး သုပ္မယ္။ တက္စာေတြစားၿပီး စာမူေတြ မဖတ္ႏုိင္ရင္ ဒုကၡေနာ္။ ဓာတ္ပုံေဆာင္းပါး ႏွစ္ပုဒ္ ဒီေန႔ ဒီဇိုင္း အပ္ရမယ္။ လူေတြကို ဖမ္းစားတာ  အ႐ုပ္လား၊ စာလား။ အ႐ုပ္ၾကည့္ ၿပီးမွ စာဖတ္သလား၊ စာဖတ္ၿပီးမွ အ႐ုပ္ၾကည့္သလား။ အင္တာဗ်ဴး ေဆာင္းပါး မထည့္ဘူးလားဟု ခဏခဏ ေမးၾကသည္။ ေမးခြန္းေတြ ေမးတတ္တာလည္း နည္းတဲ့ပညာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဟုတ္မွာ။

ပလတ္စတစ္ျခင္း အသစ္။ ထမင္းဘူး အသစ္။ ေခါက္ထီး ေသးေလးကလည္း အသစ္။ ေက်ာင္းကထြက္စ ဆရာမ လုပ္ခဲ့ရတာ သတိရသည္။ ဘဝမွာ အားလုံး အသစ္အဆန္းခ်ည္း ျဖစ္ခဲ့၏။ ယခုလည္း အေတြ႕အၾကံဳ အသစ္အဆန္းေတာ့ ရႏုိင္သည္ ဘဝေထာင့္ခ်ိဳးေတြက သည္မွာတင္ ၿပီးဆုံးမည္ မထင္။ မမဦးတို႔ မမေ႒းတို႔ သံေယာဇဥ္ေတြက အင္အားေတြ ျဖစ္ေစခဲ့၏။

ဂ်ပန္က ပို႔လိုက္ေသာ အမ်ိဳးသမီး မဂၢဇင္းေလးကို ၾကည့္ၿပီး အားက်မိသည္။

အဆင္စုံ၊ အေသြးစုံ၊ က႑စုံ။

ကားဂိတ္ေရာက္ေတာ့ ကိုးနာရီ ထိုးၿပီ။ “တာေမြ တာေမြ” ဆိုသည့္ အသံၾကား၍ ေျပးသြားရသည္။ ခဏေစာင့္ဦး ဆရာ၊ လာ လာ ျမန္ျမန္တက္ ဟူေသာ အသံ အဆုံးမွာ ကားေပၚ ေရာက္ေနေလၿပီ။ အေလ့အက်င့္သည္ လူကို ကၽြမ္းက်င္ေစ၏။ အသင့္ ထုတ္ထားေသာ က်ပ္တန္အႏြမ္းကို ထုတ္ေပးလိုက္၏။ ပလီထိပ္ ဆင္းမွာဟု ႀကိဳေျပာထားသည္။ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ျခင္းထဲဝင္ေအာင္ ထည့္။ အေပၚက လက္ႏွင့္ ထပ္ဖိထားရ၏။ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္၏ ပိုက္ဆံအိတ္မွာ ခ်ဳပ္ရာေတြ ထပ္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး “ကင္းေျခမ်ားေတြနဲ႔ ပါလား” ဟု ေနာက္ေျပာင္ခဲ့မိတာ သတိရ ေလသည္။ “နင္မွ ဘတ္စ္ကား မစီးဖူးဘဲ” ဟု သူငယ္ခ်င္တိုင္းက ျပန္ေျပာသည္။ “ခါးပိုက္ႏႈိက္ ခံရ အလို႔ မထင္နဲ႔တဲ့၊ သူတို႔ကိုက ကၽြမ္းက်င္တာ” ဟု ခါးပိုက္ႏႈိက္ကို ခ်ီးမြမ္းေလသည္။

“ပလီထိပ္ ပါတယ္ေလ ပလီထိပ္ ပါတယ္”

သတိရ၍ ထေအာ္ခ်ိန္မွာ ကားက တာေမြေဈးေရွ႕ ေရာက္ေနၿပီ။

“ေမ့သြားလို႔ အစ္မေရ၊ ဒီကပဲ ဆင္းေလွ်ာက္လိုက္ပါ”

စပယ္ယာ ခ်ာတိတ္က ရယ္က်ဲက်ဲႏွင့္ ေျပာေလသည္။

“နင္တို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဒီအတိုင္းခ်ည္းပဲ၊ ေလွ်ာက္ရတဲ့သူက မသက္သာဘူး”

ရန္ေတြ႕မယ့္သာ ေတြ႕ရသည္။ တစ္ခါ ေျပာထား႐ုံႏွင့္ မရတတ္တာ အသိသားပင္။ ေနရာမေရြး စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တတ္ေသာ မိမိကိုယ္ကို အျပစ္တင္ရမွာ ျဖစ္ေလသည္။

တာေမြေဈးေရွ႕မွာ ကားေျပာင္းစီးရမွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ေၾကာင္းကို ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည္။ ကိုေက်ာ္ေသာင္းဆီ ဝင္ေရမည္ေလ။ ပန္းခ်ီ အပ္ထားတာ သည္ေန႔ မနက္ ရမည္။ ေသခ်ာေအာင္ ႏွစ္ခါသုံးခါ ထပ္ေျပာခဲ့တာ ဆိုေတာ့ ရမွာပါပဲ။ ၁၅၅ လမ္းထဲ ဝင္။ ေရႊဟသၤာလမ္းထဲကို ခ်ိဳး။ ဒီလ မဂၢဇင္း ေစာေစာ တင္ႏုိင္မွ။ အရင္လက လကုန္ရက္နား ကပ္ေနေတာ့ အေတာ္ ဒုကၡေရာက္တာ။ အခုမွ အရွိန္ ျပန္ယူရတဲ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ထြက္ရက္ ေနာက္က်တယ္ဆို တစ္ပန္း႐ႈံးတာပဲေလ။ ကိုယ္ပိုင္မဂၢဇင္းေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေလွ်ာက္ဘူး၊ သိပ္ စိတ္ေမာတယ္။ အဲ အေျပာမႀကီးနဲ႔ေတာ့ေလ။ လူဆိုတာ အေျခအေန အရပ္ရပ္က မၾကာမၾကာ ေျပာင္းလဲတတ္တာ။

“အစ္မ ဒီမွာေလ၊ ဒီလာတာ မဟုတ္လား၊ ဘယ္ သြားမလို႔လဲ”

ပန္းခ်ီဆရာ အိမ္ဝက အမ်ိဳးသမီး လွလွကေလးက လွမ္းေခၚမွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖင့္ ရယ္ရသည္။

“ဟဲ ဟဲ စိတ္ကူးနဲ႔ ေလွ်ာက္လာတာေလ”

လြဳန္သြားေသာ ေျခလွမ္းမ်ားကို ျပန္႐ုပ္ၿပီးအိမ္ထဲ လွမ္းဝင္ခဲ့ ရေလသည္။

“ထိုင္ဦးေနာ္ အစ္မ၊ ခဏေလး၊ ဆြဲလို႔ မၿပီးေသးဘူး ထင္တယ္”
“အင္း အင္း၊ ရတယ္ ရတယ္၊ ေစာင့္ယူသြားမယ္”
“ခဏေလးေနာ္ ဆရာမ၊ မနက္က ဆြမ္းေကၽြးသြားေနလို႔၊ ဒီေလာက္ ေစာေစာ လာမယ္ မထင္လို႔”
“ကိစၥ မရွိဘူး၊ ကၽြန္မ ေစာင့္ယူပါ့မယ္၊ ေနာက္ေန႔ စေန တနဂၤေႏြ ဆိုေတာ့ ရက္ၾကာသြားမွာ စိုးလို႔”

အႏုပညာအလုပ္ ဆိုတာ စိတ္ရွည္ရမွာပဲေလ။ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ျမန္ျမန္ဆြဲေပးပါလို႔ ေလာလို႔ ေကာင္းတဲ့ အရာမွ မဟုတ္တာ။ စာအုပ္ အငွားဆိုင္ေလး ဖြင့္ထားေသာ ပန္းခ်ီဆရာ အိမ္မွာ ထိုင္ေစာင့္ရင္း ႐ုပ္ျပစာအုပ္ ထိုင္ဖတ္တာ သုံးအုပ္ ကုန္သြားသည္။

ပန္းခ်ီကားေလးကို ခပ္ဖြဖြလိပ္၊ ျခင္းေတာင္း အေပၚယံက အသာေလး တင္ၿပီး ကားဂိတ္ဆီ ေလွ်ာက္ခဲ့၏။ ထိုစဥ္ မိုးက ရြာလာေလသည္။ ျခင္းကို တစ္ဖက္က ကိုင္၊ တစ္ဖက္က ေဆာင္း၊ အဲ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ပန္းခ်ီကားေလး ေရစိုသြားမယ္။ ျခင္းကို လက္ေမာင္းမွာ ခ်ိတ္၊ ပန္းခ်ီကား ကိုင္၊ သည္ဘက္ လက္က ထီးေဆာင္း၊ ဒါလည္း ဟန္မက်ေသးဘူး။ လက္တစ္ဖက္က ပန္းခ်ီကားကိုင္၊ က်န္တဲ့ဘက္က ျခင္းကို ခ်ိတ္ၿပီး ထီးေဆာင္း၊ သည္လိုႏွင့္ပဲ ကားမွတ္တိုင္ကို ေရာက္လာသည္။ ေလးဆယ့္ႏွစ္ စီး၊ ေျမနီကုန္းမွာ ဆင္း၊ ငါးဆယ္စီးရင္ မပိုလမ္းထိ ေရာက္တယ္။ သို႔ေသာ္ အမွတ္ငါးဆယ္ ဟီးႏုိး ကားငယ္ေလးေတြက လူေတာ့ အျပည့္အသိပ္၊ ဘယ္လိုမွ တက္လို႔ မရ၊ ေလးဆယ့္ႏွစ္ ဘတ္စ္ကားႀကီး လာေနသည္။ ေခ်ာင္တယ္ တက္မွ။

“အို အမေလး”

ကားေပၚက ျပံဳဆင္းလာေသာ လူေတြကို ေရွာင္ေနဆဲ လူတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကို အရွိန္ျပင္းျပင္း ဝင္တိုက္ေလသည္။ ေဟာေတာ္ ပန္းခ်ီကားေလး ေျမေပၚ လြင့္က်သြားၿပီ။ ဘုရား၊ ဘုရား၊ တုန္ယင္ေသာ လက္မ်ားျဖင့္ ကၽြန္မ ေကာက္ယူခိုက္ ရင္ထဲမွာလည္း တလွပ္လွပ္ ခုန္လာသည္။ ပန္းခ်ီကားေလး ေရစိုပ်က္စီး သြားၿပီလား။ လက္ျဖင့္ သဲမႈန္မ်ားကို ခါခ်ရင္း ထိုလူကို ေဒါသ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္မိသည္။

ေငြႏွစ္ရာ ေရထဲ က်သြားလို႔က ကိစၥ မရွိဘူးရွင့္။ ဒီပန္းခ်ီပုံ ပ်က္စီးသြားရင္ ကၽြန္မ ပန္းခ်ီဆရာ အိမ္ကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္္သြားရမယ္၊ အသစ္ ျပန္ဆြဲခိုင္းရမယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာက ေနာက္တစ္ရက္ ခ်ိန္းမယ္။ သြားယူတဲ့ ေန႔က် အလုပ္ေတြ သိပ္မ်ားေနလို႔ပါ ဆရာမရယ္။ ေနာက္ေန႔ လာပါ။ ဆက္ဆက္ၿပီးေအာင္ ဆြဲထားပါ့မယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ေနာက္ေန႔သြားေတာ့ အဆင္သင့္ ၿပီးခ်င္မွ ၿပီးေနမယ္။ ၿပီးလို႔ လက္ထဲ ေရာက္မွ စိတ္ခ်ရမယ္။ သ႐ုပ္ေဖာ္ခ ႏွစ္ဆ ကုန္မယ္။ ဖလင္အပ္ဖို႔ တစ္ပတ္ ေနာက္က်သြားမယ္။ ပုံႏွိပ္ဖို႔ တစ္ပတ္ ေနာက္က်မယ္။ ႐ုံးတင္ဖို႔ တစ္ပတ္ ေနာက္က်မယ္။ မဂၢဇင္းထြက္ဖို႔ တစ္ပတ္ ေနာက္က်မယ္။ အဲဒီအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈက အမ်ားႀကီး ေနာက္က်မယ္။

“စိတ္မရွိပါနဲ႔ဗ်ာ၊ မေတာ္လို႔ပါ၊ အစ္မႀကီးက ပန္းခ်ီ ဆရာမလား”

သူကပါ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကို စိတ္ပူစၥာ ေရာေယာင္ၾကည့္ၿပီး ေရရြတ္လိုက္သည္။

ပန္းခ်ီကား ကိုင္လာတာနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာမ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ရွင့္ကို ဘယ္သူက ေျပာလဲ။ စိတ္ထဲက ရန္ေတြ႕ရင္း ယဥ္ေက်းပုံရေသာ ထိုသူကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔လက္ထဲမွာ ထမင္းဘူးေလးႏွင့္။ ကၽြန္မက သူ႔ထမင္းဘူးကို ၾကည့္မွန္းသိေတာ့ သူကလည္း လိုက္ၾကည့္သည္။ သူ မ်က္ႏွာ ပ်က္သြားသည္။ ထမင္းဘူးကို ထုပ္ထားေသာ လက္သုတ္ပဝါတြင္ ဟင္းရည္ေတြ စြန္းေပကုန္ေလၿပီ။ ဪ သူ႔ခမ်ာ ေယာက္်ားတန္မဲ့ ထမင္းဘူးေလး ေဆာင္လာရပါလ်က္ အိမ္ရွင္မက ဟင္းရည္က်ဲပဲ ထည့္ေပးလိုက္ႏုိင္ဟန္ တူရဲ႕။

“ကိစၥမရွိပါဘူး”

ကၽြန္မ မ်က္ႏွာထားေရာ ေလသံပါ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း သြားသည္။ သူ ဘာမွ မေျပာေတာ့။ လြယ္အိတ္တစ္ဖက္၊ ထီးတစ္ဖက္၊ ထမင္းဘူးကို လက္ကကိုင္ကာ သူ႔လမ္းသူ သြားၿပီ။ မိုးက သည္းလာ ျပန္သည္။ အနားဖ်ား ေရစိုသြားေသာ ပန္းခ်ီကားေလးကို ရင္ခြင္မွာ အပ္ထားၿပီး ေနာက္ထပ္ ကားအလာ ေစာင့္ရသည္။ ဒီေန႔ေတာ့ ေနာက္က်ၿပီ။ ကိစၥမရွိဘူးေလ။ တိတိက်က် ေရာက္ရမည့္ ေနရာမွ မဟုတ္တာ။ မမဦး ကေတာ့ ေျပာတယ္။ ထီထိုးထားတယ္၊ သုံးသိန္းထီ ေပါက္ရင္ ကားေလးတစ္စီး ဝယ္ေပးမယ္ေနာ္။ သူမ်ားတကာေတြ မဂၢဇင္းထုတ္တာ စာမူ လာေတာင္းတာေတာင္ အက္စ္အီး ကားႀကီးနဲ႔ေတာ့္။ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွ မမဦး ထုတ္ခ်င္တဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြလဲ ထုတ္ၾကမယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြလဲ ေမာ္ဒန္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆြဲခ်င္တာ ဆြဲၾက ပေလ့ေစ။ ပိုက္ဆံရွိမွ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ရမွာဆို၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျခံထဲက အိမ္ေလးကို အမိုး ျပင္မိုးဦး၊ ေတာ္ၾကာ ဆရာႀကီး မဟာေဆြရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ေရစိုကုန္ပါ့မယ္။

ေတြးခ်င္ရာ ေတြးေနလို႔ မျဖစ္ေသးဘူးလ၊ ေလးဆယ့္ႏွစ္ အေသးေလး လာေနၿပီ၊ တက္မွ၊ ဟင္ ဟိုဘက္ျခမ္းက ေလးေယာက္၊ ဒီဘက္ ျခမ္းကလည္း ေလးေယာက္၊ ဘယ္ဘက္က ထိုင္ရပါ့မလဲ။ ဒီဘက္မွာ ဝတဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္၊ ဟိုဘက္မွာ ဝတဲ့သူ တစ္ေယာက္၊ ဟိုဘက္ျခမ္း ထိုင္မွ။ ေနရာတက် ထိုင္ၿပီး က်ပ္တန္ ႏွစ္ရြက္ကို ထုတ္၊ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ျပန္သိမ္း၊ ပန္းခ်ီကားကို လက္က ဖြဖြကိုင္။

“အစ္မႀကီး ဟိုဘက္ နည္းနည္း တိုးပါဦး”

စပယ္ယာ အေျပာေၾကာင့္ ဟိုဘက္ တိုးေသာ္လည္း ဒီဘက္ ထပ္တိုး၍ မရေတာ့။ အစ္မႀကီး တစ္ေယာက္ တက္လာၿပီး တိုးေဝွ႔ထိုင္ေတာ့ ပန္းခ်ီကားေလးကိုပဲ မထိခိုက္မိေအာင္ ကာကြယ္ ေနရသည္။

“ကဲ ဆြဲေတာ့ ဆရာေရ၊ ေနာက္ထပ္ ပိန္ပိန္ တစ္ေယာက္ ရမယ္”

စပယ္ယာက ေအာ္သည္။

အင္း ေနာက္ဆို ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြးနဲ႔ ညဥ့္နက္ေအာင္ ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ မနက္ ေစာေစာထ လမ္းေလွ်ာက္မွ၊ ေအ႐ုိးဗစ္ေတြ ဘာေတြ တက္မွ၊ ႐ုံးကိစၥေတြကို တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ မ်ားမ်ား လုပ္ေပးမွ၊ ဒီအလုပ္ လုပ္ၿပီး ဒီလမ္းေတြ သြားေနသေရြ႕ ငါ ပိန္မွ ျဖစ္မယ္။

-------------------
မိုးမိုး (အင္းလ်ား)
မေဟသီ၊ ႏုိဝင္ဘာ၊ ၁၉၈၉။
Credit to original author and uploader.